zaterdag 17 september 2011

Lady in Red, Josefine doing what Josefine does best

Josefine was nog niet uitgepakt of ik begon aan een muts voor deze dame.

Het moest een rode zijn, want dat past mooi bij de oogschaduw!
Ik had eigenlijk nog niet bedacht dat zo'n sprekend model misschien ook belemmeringen geeft doordat sommige kleuren haar niet zo staan. Maar ach, dat is voor later zorg, rood staat haar heel goed!

Ik had pas een schattig puffstitch-mutsje gezien van Crochet Geek bij Bees and Appletrees, dus ik besloot ook eens in de puffstitch te haken, wat makkelijker is dan het eruit ziet en, als je het mij vraagt, hele leuke mutsen oplevert!


Josefine doing what Josefine does best (kijk, ze glimlacht er zo mooi bij!):

Om jullie een goed beeld te geven, hier nog even een close-up van de steken van de muts en het bandje.

Ik ga jullie geen patroon beloven, want ik moet nog een tut maken voor het ribbelrandje van Snowwhite én ben nog bezig met een patroon voor een vlaggetje van Spring forever (and ever), dat bijna klaar is en waarschijnlijk morgen gepost wordt. Maar wie weet, misschien daarna!


Josefine doing what Josefine does best (see, she smiles so pretty!)

Josefine had not even been unpacked yet before I started making a hat for this lady.
It had to be a red one, because it fits nicely with the eyeshadow!

I actually had not thought that such a outstanding model may also be a little problem because some colors will not look very good on her. But hey, that's for later care, red looks very good!
I had just seen a adorable puffstitch-hat of Crochet Geek at Bees and Appletrees, so I decided to also try the puffstitch in a hat. Easier than it looks and if you ask me, very nice results.

I'm not going to promise you all a pattern, because I have a tut for the edge of Snowwhite to make, and am still working on a pattern for a flag of Spring forever (and ever), wich is almost ready and will probably be posted tomorrow. But who knows, maybe after that I'll write down this one!

4 opmerkingen:

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!