zondag 22 april 2012

DIY kopjeskandelaar

Tijdens mijn kringlooptochtjes vond ik niet alleen de eerder getoonde goodies, maar ook een mooie verzameling kopjes. Toen ik gisteren in de kringloop tegen een kandelaar aanliep, moest ik opeens denken aan een kopjeskandelaar die ik eens gezien had!
Dat kan ik ook, maar dan op mijn manier, en weet je wat, jij kunt het ook!




Je hebt nodig:


- een kandelaar
- een tangetje om de puntjes van de kandelaar te knippen, of een      ijzerzaagje.
- kopjes, in gelijk aantal als het aantal kaarsen op de standaard
- ontvetter
- schuurpapier
- twee-componentenlijm
- een bakje of iets anders om in te mengen
- een kwastje
- een krant, om je ondergrond te beschermen
- een half uurtje tijd
Ik vond in de kringloop een een goudkleurige kandelaar met drie armen, en kocht er bloemenkopjes bij, met gouden randje.












Stap 1: Zoek een paar leuke materialen bij elkaar! Zet alles klaar op de krant

Stap 2: Ontvet de kandelaar, knip de pinnetjes eraf, of zaag de kaarshoudertjes eraf.

Stap 3: Schuur de onderkant van de kopjes, tot ze ruw aanvoelen.

Stap 4: Meng de lijm en smeer de onderkant van de kopjes dun in.

Stap 5: Plak de kopjes op de kandelaar, even vasthouden en... Klaar!

Leuk met een waxinelichtje erin, maar je kunt er ook een bolletje in planten, of kruiden in zaaien, of oorbellen in bewaren, of... Veel plezier!



Make your own teacup-chandelier!
Step 1: find a chandelier and some teacups that match nicely.
Step 2: clean the chandelier, make sure there is no greasy stuff left. Remove the pins.
Step 3: Use sandpaper on the bottom of the cups, until the shiny layer is gone and the porceline is shown.
Step 4: Put strong glue on the bottom, place on your chandelier and... Done!

5 opmerkingen:

  1. What a great idea! Thanks!
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Top zeg!!! Heb je meer van die kopjes in huis met schotels...kan er gelijk een high tea standaard bij gemaakt! oooh....nog iets wat Spanje niet heeft...kringloopwinkels

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super gedaan!!
    groetjes astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This is lovely!
    Thank you for sharing.
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, hoe tof! Ik kwam al wel een kaars-in-kopje tegen, maar nog geen kandelaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!