zaterdag 21 april 2012

We gaan op schattenjacht!

Ik hou van kringloopwinkels. Ik hou van al die rommel bij elkaar, waar dan soms, goed verstopt of juist overduidelijk, een geweldige schat tussen blijkt te zitten. Iets wat je doet denken vroeger; aan knutselen aan de keukentafel van oma, of aan deftige dametjes met gebloemde theekopjes en vilten hoedjes, aan hippies in de zon...
Ik kan het dus niet laten af en toe een kijkje te gaan nemen, in de hoop iets te vinden waar mijn hart van smelt.Deze week liep ik de plaatselijke kringloop weer eens binnen, waar ik met een mooie score weer naar buiten liep:

Een fijn retro-stofje, met bijpassend eendje. Ik spaar al een tijdje mooie stofjes in deze kleurtjes, met als doel er eens een deken van te gaan maken.

Een klein borduurwerkje, met liefde gemaakt en zo schattig, daar kan ik vast nog eens iets moois mee maken!

Een houten broche met schattig olifantje, voor maar 50 cent!

Een uiltje voor in een letterbak. Bij ons woont hij, samen met een hertje, in de kroonluchter.

Ik kocht nog meer, maar dat blijft nog even een verrassing, want binnenkort ga ik weer wat mooie schatten weggeven! Omdat ik inmiddels 275 volgers heb, en mijn blog bijna 100.000 keer bekeken is!
Vanmiddag gaan meneer Snoeshaan en ik nog even op jacht in een andere kringloop, omdat we mooie spulletjes willen vinden om binnenkort een marktkraam te vullen. En wie weet kan ik ook de verzameling spulletjes voor de give away aanvullen!



I love thriftshops, and I love the way it makes you think back to the old days and smile.
Every now and then you can find the greatest treasures, for next to nothing.
I collect retro-fabrics and plan to make a blanket, so I was happy to find orange and yellow flowers, found a little elephant-brooche for just 50 cents, cute embrodery, and a little owl, wich is a great companion for the little deer that lives in our chandelier.
I bought more, but some of it remains a surprise for now, because it is time for a give away soon!
I'd love to celebrate 275 followers and 100.000 bolgviews with you soon, and hope to find more nice treassures this afternoon!

6 opmerkingen:

  1. Prachtige spulletjes, vooral de stof is mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooooooh wat een geweldige vondsten, heerlijk toch ! Ik ben er ook zo gek op, op kringlopen. Ik ben dan ook heel benieuwd naar je give-away !
    fijn weekend, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat fijn ook dat meneer snoeshaan kringlopen leuk vind! Ik moet hier thuis altijd spulletjes naar binnen sneaken... als man het dan na een tijdje opvalt dat er iets nieuws staat zeg ik altijd dat dat er echt al heeeeel lang staat hoor!
    Ik denk dat het uiltje best blij is met een plekje in een kroonluchter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh leuk!!!! En jaaaaaaa, een kringloop-give away!! ;-))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goed stofje! en schattig vogeltje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah super leuk al die kringloop schatten. Toevallig komt morgen ook onze eerste kringloop blog online :) jeeej voor de kringloop!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!