zondag 27 januari 2013

Grote klus geklaard! Engeltjes

Al een aardig tijdje ben ik bezig met de Grote klus.
Eerst ontwerpen, dan haken... Eerst waren er 10 engeltjes besteld, toen moesten het er toch maarliefst 14 worden. Ik haakte, zette armpjes en beentjes vast, maakte haar, aureooljes, oogjes, bloemetjes... 
Al maanden heb ik engeltjes in mijn handen, en toen opeens waren ze af!


Alle 14! 

Wij doen eigenlijk niet aan kopiëren, daarom spraken we af dat ze toch allemaal net iets anders zouden worden. De oogjes anders geplaatst en hier en daar een beetje kleurverschil, en zo zijn er 14 dametjes ontstaan die toch allemaal een net iets ander karakter hebben, zodat ze naar de meest passende nieuwe eigenaar konden.


Want deze engeltjes hebben een belangrijke taak te doen bij minstens zo belangrijke mensen. 
Mieke bestelde ze niet voor haarzelf, want deze engeltjes gaan naar de mensen die Mieke steunden toen ze erg ziek was. Gelukkig gaat het heel goed met haar, maar ze heeft een harde strijd moeten leveren en dus was het tijd om de mensen die haar gesteund hebben te bedanken! Ze klommen dus allemaal in de koffer om mee op reis te gaan, en ik moest afscheid nemen van de meisjes... 


Maar ik blijf nog even bezig met deze engeltjes.
Voor Mieke, mijn liefste oma en oom en onze supervrolijke bloemiste, maar ook voor Roos en Saskia van Poekie bijvoorbeeld. En is het niet zo dat we allemaal wel iemand kennen die strijdt of gestreden heeft tegen deze rotziekte?

Ik ga het patroon verkopen, waarbij 75% van de opbrengst naar KWF kankerbestrijding gaat. Met dat geld kan onderzoek gedaan worden, wordt voorlichting gegeven en worden patiënten ondersteund. Zodra het patroon helemaal klaar en te koop is, horen jullie van me! 




14 angels I have made for Mieke, who survived cancer. Mostly because of her strength, but also because of some wonderfull people around her. To thank them, she ordered these angels. I have worked on them for months and now they are moving out...
Still, I hope to be busy with these for a while. I am going to sell the pattern for KWF kankerbestrijding who finance investigation and prevention work.
As soon as the pattern is done and for sale, I will let you know!

8 opmerkingen:

  1. Ze zijn lief! Die dametjes heb je echt mooi gedaan en zullen zeker gewaardeerd worden, net als dat de geefster er waardering mee wil uitdrukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee van Mieke om al die mensen die haar zo gesteund hebben een engeltje te geven!Ze zijn engelachtig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve mevrouw snoeshaan, zo'n geweldige engeltjes die dan ook een belangrijke taak te vervullen hebben en een boodschap met zich meebrengen. Het is al leuk om ze te maken als je weet welke bedoeling erachter zit. Je hebt ze toch origineel gemaakt door ze net iets anders te maken. Top gedaan!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een mooi gebaar! En ik vind ze prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig idee en wat een mooie engeltjes! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. che bei pupazzetti all'uncinetto , brava ciao.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!