vrijdag 1 februari 2013

Geluk staat in een klein hoekje

Ook zoiets waar ik van hou is vintage en retro.
Ik droeg de oude hippie-kleding van mijn moeder stuk, was zielsgelukkig met het suède jasje dat mijn oma nog op zolder had liggen en vulde dat alles aan met bandshirts, batik en palladiums. Ik was wat je destijds een alto noemde. Mijn vader noemde het eigenwijs, wat overigens ook klopte.

De liefde voor oude schatten is nooit overgegaan, sterker nog, ik denk dat het alleen maar erger is geworden. In de kringloop loop ik regelmatig met glimlach van oor tot oor als ik weer een snoezig letterbakbeestje gevonden heb, of een setje oude kralen, een haakboekje of een retro-kussensloop. Meneer Snoeshaan houdt van platen, en dus kunnen wij samen uren zoet zijn.

Ik vond afgelopen week een geweldige koffer in knalgroen!
En aangezien de collectie retro-stofjes niet meer in de oude koffer (ook van de zolder van oma) past, kwam hij als geroepen. Voor maar €3,50 had ik een echte schat gevonden, die ook van binnen nog heel netjes is. De dame bij de kassa was verrast, ze had hem niet gezien in de winkel.

Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Geluk staat in een klein hoekje!




I love vintage and retro. In puberty, I found my moms hippieclothes and my grandma gave me her old suede jacket and I was so happy with those treasures! My love for vintage and retro kept growing, and I can say I am a thriftaholic now.
I love old fabrics and collect them in a old suitcase, also from my grandma's attic, wich was a bit full... And than I found this lovely green suitcase, standing in a little corner.
The girl at the counter was surprised, she didn't see it. 
In the Netherlands we say accidents are in small corners, well, so is happiness and luck!

13 opmerkingen:

  1. Wauw! € 3,50 is echt niet duur!!! Mazzel!
    Geniet er lekker van!

    Fijn weekend! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zeker niet duur,leuk zo'n kringloop vondst,ik kan daar ook altijd ontzettend van genieten!:-)

    groetjes en een fijn weekend!
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh goodness...... maar goed dat jij 'm zag.... geweldig ! En je kussensloopjes... ik heb er ook zoveel, heeeeeeeeeeerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig!! Ik ga binnenkort ook weer een rondje kringloop doen... =)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wou dat we hier ook een kringloop hadden, daar was ik dan ook vaak.:-)
    Groetjes Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb jij even geluk zeg, zo'n koopje voor iets dat je zocht en ook nog leuk vindt en bovendien goed kan gebruiken!
    Geluk zit soms in een klein hoekje....
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig koffer + retejaloers op je retrostofkes! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een superleuk blog !!
    dat vinden 384 anderen ook zie ik haha :-)

    ik blijf hangen als dat goed is !
    liefs, Ellen
    http://ietsiepietsiekitschie.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha herkenbaar, ik droeg de visgraatjas die mijn vader jaren daarvoor droeg en inderdaad palladiums. Ik had groene en wat liepen ze lekker! Leuke koffer. Ik kom al zoveel opbergruimte tekort dat ik me tot nu toe nog heb weten in te houden om naar de kringloop te gaan..................al staat het wel op mijn to do lijstje als ik zie wat voor mooie schatten iedereen er weghaalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leukerd je nieuwe groene koffer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Herkenbaar. Ik droeg het bovenstuk van de pyama van mijn oma als bloes. En de schoenen van mijn moeder (die eigenlijk iets te klein waren). En ik ga ook heel graag naar de kringloop. Een prachtige koffer heb je gevonden. Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat!